Practische Informatie

Goed voorbereid op reis gaan geeft rust. De belangrijkste zaken op een rij

In- en uitchecken

 

Vanaf 15:00 uur kunt u op de kamer terecht. Vroeger inchecken? Voor € 30,- boekt u (via onze receptie en op basis van beschikbaarheid) een early check-in (met welkomstdrankje!) en kunt u vanaf 12:00 uur op de kamer.

Om uiterlijk 11:00 uur vragen we u uit te checken. Als u graag wat langer wilt blijven, kan dat, mits we kamers beschikbaar hebben. Voor € 25,- hoeft u de sleutel pas weer in te leveren om 14:00 uur.

 

 

Ontbijt

De exclusiefste zaken werken met reserveringen… Al blijven Zeeuwen vaak nuchter, wij doen dat nu even ook. Zo kan iedereen op het gemak ontbijten, met voldoende ruimte om zich heen. We werken hiervoor met tijdsblokken, zodat we al onze gasten een plekje kunnen garanderen. Tijdens de lockdown bezorgen wij het ontbijt op de hotelkamer.

Bij check-in wordt er voor alle dagen van het verblijf een tafel gereserveerd op een van de beschikbare tijden (tussen 08.00 en 10.00 uur). Als u er zeker van wilt zijn dat er op het gewenste tijdstip een tafel beschikbaar is, geef dan de tijd alvast door in het opmerkingenveld bij het maken van de reservering.

We komen uw bestelling opnemen en serveren alles uit. Een driegangen-ontbijt dat start met koffie of thee, verse jus d’orange, melk of een groentensmoothie, een croissantje, vers fruit en een ontbijtamuse. Erna volgt iets zoets of hartigs, zoals boterzacht roerei met salsa van witte bonen, tomaten, dille en amandel of warme havermout van sojamelk met gebakken appel, rozijnen, kaneel en een lepel kokosyoghurt. Met een gembershot en huisgemaakte cake eindigt dit begin van de dag in stijl. Het menu kan per seizoen verschillen.

 

Winkeltje
 

Ons restaurant The Green Room is 7 dagen per week* geopend voor ontbijt, lunch en diner.

*In de zomervakantie (13 juli t/m 5 september) is The Green Room op donderdag t/m maandag geopend voor ontbijt, lunch en diner en sluiten wij op dinsdag en woensdag na het ontbijt het restaurant.
 

Reserveren, wijzigen & annuleren

Fijn weetje: boeken via onze eigen website is minstens 10% per nacht voordeliger dan via een online boekingsagent. Houd onze nieuwsbrief in de gaten voor aanbiedingen, promoties en kortingscodes.

Wilt u uw reservering wijzigen? Check of uw reserveringsvoorwaarden dat toestaan. De boekingsagent die uw reservering heeft geregeld, kan u verder helpen. Heeft u rechtstreeks bij ons geboekt, dan gaan wij met uw reservering aan de slag. Gaat de reis helemaal niet door? Annuleren is bij flexibele tarieven kosteloos mogelijk tot 1 week voor aankomst. Wilt u meer flexibiliteit? Reserveer dan onze omboekgarantie! Hiermee kunt u binnen de annuleringstermijn tot 2 dagen voor aankomst uw reservering kosteloos wijzigen naar een andere periode*.

 

* Bij het verplaatsten naar een duurdere periode zullen wij de meerprijs in rekening brengen.

* Het is niet mogelijk de omboekgarantie te reserveren voor het non refundable tarief.

* Boekt u meerdere kamers tegelijk? Dan raden wij u aan de omboekgarantie ook meerdere keren mee te boeken (deze geldt per kamer).

Bent u op zoek naar 6 kamers of meer? Of wilt u graag zakelijk op regelmatige basis bij ons overnachten? Schrijf ons dan via info@cityhotelwood.nl.

Groepen en kinderen

Onze Family Fig en Family Loft kamers zijn geschikt voor 4 personen. In enkele Deluxe Fig kamers kunnen wij een extra (klap)bed plaatsen voor 63,50 per nacht (inclusief ontbijt). Vraag er naar bij uw reservering.

Overal behalve in Tiny Loft kunnen we een babybedje (t/m 2 jaar) plaatsen (€ 17,50/nacht mits beschikbaar). Bent u nog geen 18 jaar oud? Dan mag u enkel in het hotel verblijven met uw ouders of verzorgers.

Organiseert u een feestelijke, persoonlijke of zakelijke bijeenkomst? Wij hebben kleine en grote ruimtes beschikbaar en denken graag mee. Neem vrijblijvend contact op met de front desk via info@cityhotelwood.nl voor de mogelijkheden of blader eens door onze arrangementen.

Front desk

Tussen 08:00 uur en 21:00 staat onze gastheer of gastvrouw voor u klaar bij de receptie. Heeft u een strijkijzer en strijkplank nodig? Bent u uw tandenborstel of scheerspullen vergeten? Of moet uw jasje voor morgen nog even naar de stomerij? Wij regelen het voor u!

In geval van nood zijn wij ook 's nachts bereikbaar, via het hoofdnummer.

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan kunt u hier eveneens terecht en doen we er alles aan om het beter te maken. Een mailtje naar info@cityhotelwood.nl mag natuurlijk ook. (En ook een eerlijke review op Google of TripAdvisor stellen we erg op prijs!)

 

Laat een review achter op Google!

Housekeeping

Elke dag komen we even langs om uw kamer schoon te maken. Na vijf nachten leggen we ook kraakverse lakens op het bed. En laten we afspreken: als u een schone handdoek wilt, gooit u de vuile op de grond, dan zorgen we ervoor.

Vindt u dit te veel van het goede, omdat u uw zorgen maakt om de ecologische druk van al die wasjes en schoonmaakmiddelen? Laat het ons weten bij de reservering of aankomst. Dan slaan we een housekeeping-rondje over én doneren we aan ons bomenplan. Al zijn het kleine beetjes (€ 1,50 per kamer per dag), ze helpen niettemin!

Onze boxsprings maken we op met een tweepersoonstopper en -beddengoed. Als u beter slaapt onder een eenpersoonsdekbed, brengen we dat graag in orde, laat het ons weten bij het maken van de reservering!

 

Parkeren

Auto’s en de binnenstad zijn helaas geen gelukkige combinatie… Onze drie parkeerplaatsen houden we graag beschikbaar voor elektrisch en mindervalide vervoer.

Elektrisch laden

Cityhotel Wood faciliteert 3 elektrische stroompunten (op basis van beschikbaarheid) voor het laden van uw elektrische auto. Voor het laden van uw auto bij één van onze Ecotap laadpalen betaald u 0,25/KwH. U dient in bezit te zijn van een laadpas.

Ben u nog niet in bezit van een laadpas, dan kunt u via Ecotap een pas aanvragen.

In de buurt parkeren

Wilt u in de buurt parkeren? Dan raden we parkeergarage Achter de Houttuinen of parkeerterrein Hof van Tange aan. Die vindt u op 1-2 minuten lopen. Voor Hof van Tange zijn parkeerkaarten te koop via de front desk (€ 14,10 per dag).

Ook een mogelijkheid: de Cycle Hub (Oude Veerseweg). Hier parkeert u gratis en huurt u via de ‘GoAbout-app’ gemakkelijk een deeltijdfiets voor 0,40/half uur. Aan de voorzijde van het hotel is een deeltijdfiets-parking, waar u de fiets kunt stallen en d.m.v. de app de huurtijd kunt stoppen.

Komt u met een vrachtwagen of touringcar bus, dan raden wij aan om te parkeren op de Loskade (betaald parkeren). De Loskade vindt u op ongeveer 15 minuten lopen.


 

Huisdieren

Ook uw hond is welkom bij WOOD. Voor € 19,50 per nacht maken we alles in gereedheid voor u en de hond: water, hondenkoekjes en een hondenboxspring natuurlijk! Minder dierlievende gasten, met of zonder allergie, kunnen we geruststellen: de kamers geschikt voor honden zijn geconcentreerd in het souterrain. En een beestenboel zal het hotel nooit worden, want er mag maximaal één hond per kamer worden mee genomen. Honden zijn niet toegestaan in ons restaurant en algemene ruimtes. Om overlast tot een minimum te beperken hebben wij een huisdier-reglement opgesteld.

Wij raden u aan om telefonisch via 0118 724 801 of via de e-mail te reserveren, wanneer u voornemens bent uw hond mee te nemen, zodat u direct goed geïnformeerd kan worden over de mogelijkheden en beschikbaarheid.

 

Overige

U kunt bij ons contant betalen en met de gangbare creditcards (Maestro, VPay, Visa, MasterCard en AmEx). Vooruitbetalen kan ook met iDeal.

Cityhotel WOOD is een rookvrij hotel.